Finnmatkat - tehokasta ja asiakasystävällistä myyntiä verkossa

Finnmatkat - tehokasta ja asiakasystävällistä myyntiä verkossa

Johanna Kontkanen|12 toukokuu 2015

Finnmatkat on Suomen suurin matkanjärjestäjä noin kolmenkymmenen prosentin markkinaosuudellaan. Yritys järjestää vuosittain 280 000 valmismatkaa. Finnmatkat on osa TUI Nordicia, joka on Pohjoismaiden suurin matkanjärjestäjä.

Matkailu on yksi eniten digitalisoituneista aloista. Jopa 95% asiakkaista varaa matkansa verkosta. Markkinajohtajana, Finnmatkat, on keskittynyt voimakkaasti verkkoliiketoiminnan kehittämiseen jo vuodesta 2010. Yrityksellä on enää yksi perinteinen Finnmatkojen kivijalkakauppa Helsingissä. Nykyään kun lähes kaikki varaavat matkansa verkosta on luonnollista että myös markkinointibudjetti siirtyy digitaaliseen suuntaan. 

Digitaalinen markkinointi ja myynti mahdollistaa reaaliaikaisen toiminnan seuraamisen ja ohjaamisen. Tähän Finnmatkat tarvitsevat vahvoja kumppaneita. Finnmatkat on luottanut Lekaneen jo vuodesta 2012. Lekane Dialogue palvelu on integroitu Finnmatkojen asiakaspalvelukeskukseen ja sen kautta huolehditaan vuoden aikana tuhansista asiakaskontakteista monikanavaisesti. Asiakaspalvelukanavina on sekä takaisinsoitto että chat.

Sasu Volkkila Finnmatkojen asiakaspalvelukeskuksesta kertoo kokemuksistaan Lekanen Dialogue palvelusta. 

Miksi valitsitte Lekanen kumppaniksenne? 

Halusimme tavoittaa asiakkaat tehokkaasti ja asiakaslähtöisesti kanavasta riippumatta. Meillä on nyt käytössä sekä takaisinsoitto että chat. Voimme palvella asiakkaita monikanavaisesti oman asiakaspalvelukeskuksen kautta joustavasti, sillä Lekane integroituu täydellisesti muihin taustajärjestelmiimme, prosesseihimme sekä tukee brändiämme.

Mitä tavoitteita asetitte Lekane Dialogue palvelulle? 

Asetimme myynnillisiä tavoitteita palvelulle. Saavutimme erinomaisia tuloksia. Lekanen palvelun kautta saavutimme paremman myynnin konversion sekä paremman asiakastyytyväisyyden. 

Missä tilanteissa asiakkaat kaipaavat dialogia? 

Yli 80% asiakkaista tutustuu tarjoomaamme varatakseen matkan. Tyypillisesti avustamme heitä varauksen tekemisessä tai antamalla lisätietoa kohteesta. Tavoitteena on edesauttaa varaamisen loppuunviemisessä, eritoten jos valmismatkaa on tarvetta räätälöidä jollain tapaa.

Miten asiakaspalvelukeskus on kokenut palvelun käytön?

Henkilökunta asiakaspalvelukeskuksessa on ollut tyytyväisiä tähän palveluun. Palvelu yhdistää tehokkaammin asiakkaan tarpeen ja asiakaspalvelijan taidon. Näin asiakaspalvelija pääsee hyödyntämään omaa erikoisosaamistaan ja asiakkaamme ovat tyytyväisempiä.  

Kenelle suosittelisit palveluamme? 

Suosittelisin Lekanen palvelua yrityksille jotka haluavat palvella monikanavaisesti asiakkaitaan tehokkuutta unohtamatta. Vaikka myynti tapahtuisi pääasiallisesti verkon kautta asiakkaat silti kaipaavat perinteistä asiakaspalvelua aika ajoin. Me olemme ratkaisseet tämän Lekanen palvelulla. Näin saamme asiakkaan palveltua henkilökohtaisesti olipa hän sitten verkossa tai myymälässä. 

Finnmatkat on hyödyntänyt Lekanea vuodesta 2012. Hyvien kokemusten johdosta palvelu on nyt käytössä myös muissa Pohjoismaissa.

Jos olet kiinnostunut kuulemaan miten Lekane voisi auttaa yritystänne palvelemaan monikanavaisesti, ole meihin yhteydessä

Sources:

Finnmatkat.fi
Finnmatkat Press release 4.2.2015: Suomalaiset ovat nettivaraamisen maailmanmestareita (6.5.2015)
Interview with Sasu Volkkila, TUI Nordics, Spring 2015
Lentoposti.fi (9.1.2015): Finnmatkat on edelleen Suomen suurin matkanjärjestäjä (6.5.2015)
Kimmo Lunden, Markkinointi ja Mainonta (11.11.2013): Matkatoimistot siirtävät markkinointiansa digipuolelle - miten käy printtimedian (6.5.2015 via Proosa.fi)

Jaa tämä julkaisu

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Client cases
Client cases

Kiinnostuitko?

Haluatko kuulla 5 konkreettista tapaa kehittää asiakaskokemusta verkossa? Jätä yhteystietosi, niin keskustellaan lisää.

Ota yhteyttä

LEKANE OY

Lars Sonckin kaari 12

02600 Espoo

CEO Marko Virtanen

Tel. +358 (0)400 428 515

CTO Petri Pellinen

Tel. +358 (0)40 586 2444

Sales Antti Vasala

Tel. +358 (0)44 544 6774

antti.vasala@lekane.com