Case Tele Finland & Telia: asiakastyytyväisyyden parantaminen

Case Tele Finland & Telia: asiakastyytyväisyyden parantaminen

Saskia Salomaa|29 maaliskuu 2017

Tele Finlandin kohdalla kyse oli siitä, että samalla kun digitaaliset kanavat uudistettiin muutenkin, haluttiin asiakastyytyväisyyden parantamiseen kiinnittää erityistä huomiota. Olimme projektissa mukana Dialogue-palvelullamme, joka auttaa kohtaamaan asiakkaan oikeaan aikaan verkossa joko asiakaspalvelijan tai chatbotin välityksellä. Ohjelmisto-osaamisemme valjastettiin rakentamaan asiakaspalvelun avuksi 24/7 läsnä oleva chatbot, "Tottibotti-asiakaspalvelija". Tätä varten analysoitiin Tele Finlandin asiakaspalvelukohtaamisten dataa, jotta pystyttiin näkemään, milloin Tottibotin avusta olisi eniten hyötyä. 

Miten tavoitteisiin päästiin?

Tele Finlandin verkkopalvelujen osalta kävijämäärissä oli selkeää kasvua uudistuksen jälkeen. Samalla myös käyttäjätyytyväisyys parani. Tele Finland oli myös operaattorisarjan voittaja yksityisasiakkaiden osalta EPSI rating -tutkimuksessa.

Asiakkaat kohtasivat Tottibotin yli 13 000 kertaa ja kaksi kolmesta ongelmasta ratkesi Tottibotin avustuksella ilman, että asiakaspalveluhenkilöä tarvitsi hälyttää apuun. 

Mitä palvelulle sitten kävi, kun Tele Finlandista tuli osa Telian brändiä?

Koska yhteistyö oli menestys, on palvelumme käytössä myös Telialla. Tele Finlandin kanssa tehdyn kehitystyön parhaat opit hyödynnettiin Telian verkkopalvelussa ja tämän lisäksi palvelu otettiin käyttöön entistä kattavammin. Nykyisin palvelumme parantaa siis Telian asiakkaiden tyytyväisyyttä. 

Case Tele Finland on myös Grand One -kilpailun finalisti Paras kuluttajille suunnattu verkkopalvelu -kategoriassa

Jaa tämä julkaisu

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Client cases
Client cases
Onko chatbot turvallinen?

Onko chatbot turvallinen?

23 toukokuu 2017

Client cases

Ota yhteyttä

LEKANE OY

Lars Sonckin kaari 12

02600 Espoo

CEO Marko Virtanen

Tel. +358 (0)400 428 515

CTO Petri Pellinen

Tel. +358 (0)40 586 2444

Sales Antti Vasala

Tel. +358 (0)44 544 6774