Uusi Lekane Sales Booster Dashboard yhdistää ulkoistetun myynnin ja yrityksen oman asiakaspalvelun

Johanna Kontkanen|07 maaliskuu 2016

Ulkoistetun myyntivoiman hyödyntäminen nostaa myynnin tehoja, mutta aiheuttaa myös haasteita yrityksen asiakaspalvelulle. Lekane Sales Booster Dashboard yhdistää myynnin ja asiakaspalvelun prosessit saumattomasti yhteen. Tämä nostaa myynnin konversiota ja tehostaa asiakaspalvelua.

Ulkoistettu myyntivoima tuo nopeutta ja voimaa liiketoiminnan kasvattamiseen. Lisämyyjät ehtivät kontaktoida enemmän asiakkaita ja sitä kautta myös yrityksen liikevaihto kasvaa. Haasteeksi muodostuvat kuitenkin tilanteet, joissa ulkoistetulla myynnillä loppuu asiantuntemus tai oikeudet yrityksen sisäisiin tietojärjestelmiin asiakkaan palvelemiseksi loppuun. Pahimmillaan asiakas tippuu linjoilta, kun eri tietojärjestelmät eivät toimi yhteen saumattomasti. 

Asiakkaan menettäminen kesken myyntiprosessin ei ole toivottavaa. Siksi yrityksen asiakaspalvelu hyödyntää usein ulkoistetun palveluntarjoajan tietojärjestelmää. Usean tietojärjestelmän hyödyntäminen rinnakkain asiakaspalvelukeskuksessa aiheuttaa ylimääräistä työtä ja haasteita muun muassa raportointi, työajan seuranta tai työvuorosuunnittelun suhteen.

Lekane on tarttunut tähän haasteeseen ja kehittänyt ratkaisun, jolla ulkoistetut myyjät ja asiakaspalvelijat saadaan tarvittaessa yhdistettyä saumattomasti yrityksen omaan asiakaspalveluun ilman, että asiakas putoaa linjoilta tai että asiakaspalvelukeskuksen tehokkuus kärsii ylimääräisestä järjestelmästä.

Lekanen uusi Sales Booster Dashboard tehostaa ulkoistetun myyntivoiman työtä. Ulkoistettu myyjä voi hyödyntää myyntikokemustaan ja valikoida käsin asiakkaita verkkosivujen kävijävirrasta aivan kuten kivijalkamyymälässä. Dashboardissa myyjä voi segmentoida verkkokävijöitä potentiaalin mukaan eri ryhmiin sekä kontaktoida aktiivisesti kiinnostavia asiakkaita verkkokävijöiden virrasta. Lekanen Sales Booster parantaa merkittävästi myynnin konversiota asiantuntevan myyjän käsissä.

Lekanen Dashboard helpottaa myös yrityksen asiakaspalvelukeskuksen toimintaa. Ulkoistettu myyjä voi käydä asiakkaan kanssa myynnillisen chatin ja siirtää sen tarvittaessa edelleen asiakaspalveluun mikäli tarve näin vaatii. Asiakaspalvelijan ei tarvitse hyödyntää Lekanen Sales Booster Dashboardia, vaan hän jatkaa asiakaspalvelua oman asiakaspalvelujärjestelmän kautta. Näin ulkoistetun myynnin kautta tulleet asiakaspalvelu -tapahtumat ovat osa asiakaspalvelukeskuksen raportointia ja työnohjausta automaattisesti, eikä erillistä järjestelmää tarvita.

Hyödyt Lekane Sales Booster Dashboardista:

  • Myyjä pääsee itse segmentoimaan asiakkaita Lekanen tuottaman sääntökoneen segmentointitiedon lisäksi
  • Myyjä voi aloittaa keskustelun asiakkaiden kanssa myös aktiivisesti mikäli asiakas ei itse aktivoi keskustelua
  • Ulkoistettu myynti ja asiakaspalvelukeskus toimivat saumattomasti yhteen
  • Asiakaspalvelukeskus voi hoitaa ulkoistetun myynnin kautta tulevat asiakastapahtumat oman palvelujärjestelmän kautta
  • Ulkoistetun myynnin kautta siirtyneet asiakaspalvelutapahtumat ovat osa asiakaspalvelukeskuksen raportointia sekä työnohjausta

Jaa tämä julkaisu

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Client cases
Client cases
Client cases

Kiinnostuitko?

Haluatko kuulla 5 konkreettista tapaa kehittää asiakaskokemusta verkossa? Jätä yhteystietosi, niin keskustellaan lisää.

Ota yhteyttä

LEKANE OY

Lars Sonckin kaari 12

02600 Espoo

CEO Marko Virtanen

Tel. +358 (0)400 428 515

CTO Petri Pellinen

Tel. +358 (0)40 586 2444

Sales Antti Vasala

Tel. +358 (0)44 544 6774

antti.vasala@lekane.com