Mikä on proaktiivinen live chat?

Mikä on proaktiivinen live chat?

Johanna Kontkanen|21 toukokuu 2015

Proaktiivinen live chat on erinomainen väline asiakkaille, jotka eivät halua odottaa ja etsivät nopeita vastauksia kysymyksiinsä. Se on mahdollisuus asiakkaille, jotka ovat ehkä hieman epävarmoja, mitä tehdä seuraavaksi verkkosivulla ja tarvitsevat esimerkiksi pientä ohjausta ostoprosessin loppuun saattamiseksi. Live chatissa asiakaspalvelija pystyy vastaamaan asiakkaan kysymyksiin reaaliajassa, ilman että asiakkaan tarvitsee odottaa yhteydenottoa. Tarvittaessa chatistä voi siirtyä myös jouhevasti puhelinkeskusteluun.

Asiakkaille chat-palvelun on aina ilmainen ja helppokäyttöinen tapa olla yhteydessä yritykseen. Asiakaspalvelijana voit päättää aloittaa keskustelun asiakkaan kanssa aktiivisesti. Proaktiivinen myynti on yritykselle mahdollisuus aikoina jolloin verkkosivuilla ei ole paljon asiakkaita.

Asiakkaat arvostavat proaktiivista live chattia monestakin syystä. Aika on yksi tärkeimmistä avaintekijöistä. Perustuen eDigital:in* kyselytutkimukseen 97% live chatia suosivista käyttävät chat-palveluita niiden vastausnopeuden takia. 46% käyttäjistä pitää live chatia tehokkaimpana yhteydenpidon keinona. Suomalaiset ovat tottuneita chattaamaan.

Lekanen Dialogue - live chat on mahdollisuus sitouttaa potentiaaliset asiakkaat yritykseesi ja saada heidät ostamaan tuotteita. Samalla heille syntyy hyvä ostokokemus. Chat tehostaa myyntiäsi, sillä mitä nopeammin asiakas saa tarvitsemansa vastaukset kysymyksiinsä sitä todennäköisemmin he myös ostavat tuotteesi.

Toisinaan chatit voivat olla ärsyttäviä ja näyttäytyä jopa aggressiivisina asiakkaalle. Lekanen Proactive Live Chat ei kuulu tähän leiriin. Palvelu on rakennettu asiakasta kunnioittaen. Chat ei hyppää esiin ensimmäisten sivulla selailtujen sekuntien jälkeen vaan aktivoivuus räätälöidään asiakaskokemuksen parantamiseksi. Proaktiivinen live chat on valmiina auttamaan, sitouttamaan ja ohjaamaan - ei ärsyttämään tai lannistamaan sivuselailua.

Kysy meiltä lisää! Lekanen proaktiivinen live chat soveltuu niin asiakaspalvelukeskuksen kuin ulkoistetun asiakaspalvelukeskuksen käyttöön. Integroidumme sujuvasti eri taustajärjestelmiin, jotta asiakasta ei hukata keskustelun aikana, vaikka keskustelija vaihtuisi asiakaspalvelijasta myyntiin. Asiakkaamme ovat olleet tyytyväisiä palvelumme tehoon ja käyttöliittymään. 

*eDigital's Customer Service Benchmark 2013 via Econsultancy

Jaa tämä julkaisu

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Client cases
Client cases

Kiinnostuitko?

Haluatko kuulla 5 konkreettista tapaa kehittää asiakaskokemusta verkossa? Jätä yhteystietosi, niin keskustellaan lisää.

Ota yhteyttä

LEKANE OY

Lars Sonckin kaari 12

02600 Espoo

CEO Marko Virtanen

Tel. +358 (0)400 428 515

CTO Petri Pellinen

Tel. +358 (0)40 586 2444

Sales Antti Vasala

Tel. +358 (0)44 544 6774

antti.vasala@lekane.com