Chatbot asiakaspalvelun tueksi

Chatbot on kuuma puheenaihe. Mutta miten kasvatat chatbotin avulla myyntiä tai parannat asiakastyytyväisyyttä?

Chatbot asiakaskokemuksen tehostajana

Pitäiskö sinun saada asiakaspalvelukeskuksen rajallisista resursseista vielä enemmän irti tai haluatko kasvattaa verkosta saatavien liidien tai kaupan määrää? Chatbot lähestyy tekoälyn hyödyntämistä verkkopalvelun kehittämisessä, sillä sen avulla voit palvella asiakkaitasi entistä paremmin. Miten voit hyödyntää chatbot-palvelua bisneksesi kehittämisessä?

Chatbot voi auttaa yritystäsi esimerkiksi:
Myynnin kasvattamisessa
Asiakastyytyväisyyden parantamisessa
Asiakaspoistuman vähentämisessä
Asiakaspalvelun ruuhkahuippujen tasaamisessa
Resurssien paremmassa käytössä

Miten sitten ottaa chatbot käyttöön? 

Pyörititpä asiakaspalvelukeskusta, verkkokauppaa tai liidejä verkosta haluavaa yritystä, chatbot-ratkaisumme yhdistää analyysityön ja teknisen osan. Aivan ensiksi selvitämme sen, mihin asiakaspalveluasi useimmiten tarvitaan. Tätä kautta pystymme parhaiten päättelemään, millaisissa tilanteissa chatbot voisi olla parhaiten avuksi. Etsimme esimerkiksi asiakaspalvelukeskuksen tai call centerin tietojärjestelmistä puhelujen kategorisointitiedot. 

Chatbot on nopea pystyttää teknisesti, kunhan analyysi on tehty, ja se on sekä ulkoasullisesti kustomoitavissa että integroitavissa erilaisiin asiakaspalvelujärjestelmiin. Chatbot on myös turvallinen - botti voidaan ohjelmoida tarjoamaan valmiita vastauksia, jolloin sinun ei tarvitse pelätä väärinkäyttömahdollisuuksia. Chatbot ei aukea kaikille verkkosivujen kävijöille, vaan valitsemme ne, joiden osalta tunnistetaan suurin liiketoimintapotentiaali joko myynnin kasvattamisen tai asiakastyytyväisyyden ylläpidon osalta. 

Miten chatbot kasvattaa liiketoimintaa käytännössä?

Chatbot auttaa parantamaan asiakastyytyväisyyttä monella eri tavalla. Se on hyödyllinen esimerkiksi myynnin kasvattamisessa, kun asiakkalle pystytään tarjoamaan tuotteita tai palveluja automaattisesti hänen ostokäytöksensä perusteella. Samoin chatbotin avulla voidaan estää asiakaspoistumaa. Mikäli asiakas ei löydä jotain haluamaansa tietoa verkkopalvelusta, ratkaistaan asiakkaan turhautuminen tarjoamalla hänelle hänen etsimänsä ratkaisu automaattisesti. Chatbotin ja muiden palveluidemme avulla pystytään tasaamaan myös asiakaspalvelun ruuhkahuippuja. Chatbotin avulla pystytään tarvittaessa auttamaan myös mobiilikäyttäjiä - surffaahan yhä suurempi joukko sivuillesi mobiililaitteellaan. 

Voiko julkinen palvelu käyttää chatbotia?

Chatbotille on käyttöä myös julkisella puolella, missä varsinaisesti palvelun käyttäjille ei myydä mitään. Chatbot sopii siis erinomaisesti myös verkkopalveluihin, joissa asiakkaita pitää palvella pienillä resursseilla. Chatbotin avulla vastaat palvelun käyttäjien kysymyksiin jo ennen kuin he ovat niitä esittäneet. Klikkaamalla tätä linkkiä voit lukea lisää chatbotin hyödyntämisestä julkisissa palveluissa.

Chatbotin ulkoasu on täysin kustomoitavissa. Lisäksi chatbot integroituu hyvin erilaisiin asiakapalvelujärjestelmiin ja on keräämämme palautteen perusteella todella helposti käytettävissä. Lisäksi otamme aina mielellämme vastaan kehitysideoita! Jos aihe kiinnostaa, lue lisää joko chatbot-järjestelmän pystyttämisestä tai Telian kokemuksista chatbotista. Ota yhteyttä, jos haluat ottaa chatbotin helposti käyttöön avullamme! Testaa call back -järjestelmäämme jättämällä soittopyyntö tai soita suoraan. Yhteystiedot löydät alapuolelta. 

  • Seuraa

    Seuraa

  • Segmentoi

    Segmentoi

  • Aktivoi

    Aktivoi

  • Hallitse

    Hallitse

Chatbot auttaa, jos olet


ASIAKASPALVELUKESKUS

Chatbot vapauttaa asiakaspalvelun resurssit auttamaan niitä vierailijoita, joiden palvelemisesta ihmisen voimin on hyötyä. Chatbot on integroituna asiakaspalvelukeskuksille tarjoamamme web chat -palvelun käyttöliittymään. Käyttöliittymä saanut asiakaspalvelukeskusten työntekijöitä kiitosta helppokäyttöisyydestä ja selkeydestä. 

VERKKOKAUPPIAS

Myynti ja asiakaskokemus ovat avainasioita kauppasi menestyksen osalta. Chatbot yhdistettynä henkilökohtaiseen verkko-asiakaspalveluun parantaa asiakaskokemusta ja kasvattaa myyntiä. Chatbot myös palvelee 24/7. Räätälöimme chatbotin ulkoasun täysin verkkokauppasi mukaisesti. Chatbot ei myöskään hidasta sivustoasi ja toimii tarvittaessa myös mobiilissa.  

B2C- TAI B2B-MYYJÄ ILMAN VERKKOKAUPPAA 

Chatbot palvelee myös ilman verkkokauppaa, sillä se vastaa asiakkaiden kysymyksiin jo ennenkuin he ovat esittäneet niitä. Parantuneen asiakastyytyväisyyden avulla vähennät asiakkaiden turhautumista ja poistumaa sekä pystyt tarvittaessa tehostamaan liidien keruuta. 

JULKISEN PALVELUN TARJOAJA

Chatbotin avulla opastat asiakkaitasi löytämään juuri sen tiedon, mitä he etsivät. 

LUE LISÄÄ CHATBOT-AIHEESTA

LUE LISÄÄ ASIAKASTARINOITAMME

Ota yhteyttä

LEKANE OY

Lars Sonckin kaari 12

02600 Espoo

CEO Marko Virtanen

Tel. +358 (0)400 428 515

CTO Petri Pellinen

Tel. +358 (0)40 586 2444

Sales Antti Vasala

Tel. +358 (0)44 544 6774