TUI Finland - Chat lisää myyntiä

TUI Finland - Chat lisää myyntiä

Johanna Kontkanen|01 kesäkuu 2016

TUI Finlandin (entinen Finnmatkat) maajohtaja Tiina Sirén korostaa Talouselämälle antamassaan haastattelussa henkilökohtaisen palvelun merkitystä matkojen myynnissä. Asiakkaan on tultava palvelluksi jo ensimmäisen yhteydenoton aikana. Vaikka TUI Finland on riippuvainen volyymistä, ei yritys myy bulkkia, vaan laadukkaita valmismatkoja. Matkoja, joista asiakkaat ovat valmiita maksamaan matkanjärjestäjänkin katteen. Ei siis ihme, että Siren korostaa asiakaspalvelun merkitystä myynnissään.

Suomalaiset varaavat matkoja eritoten iltaisin kello seitsemän ja yhdentoista välillä. TUIn asiakaspalvelu onkin laajentanut aukioloaikojaan palvelemaan asiakkaitaan entistä pidempään. Asiakkaita palvellaan puhelimitse, chatissa, somessa ja sähköpostilla aamun kello seitsemän ja ilta yhdentoista välissä.

Lekanen chattipalvelu on ollut TUI Finlandilla käytössä viime syksystä lähtien. TUIn tavoitteena ei ole tarjota palvelua kaikille netinkävijöille, joten Lekanen älykäs algoritmi tunnistaa kuka asiakas saattaisi tarvita neuvoja tai lisätietoja klikkausten tai selailussa pidettyjen taukojen perusteella. Järeään teknologiaan nojaava chatti on nostanut myyntiä selvästi. Chattipalvelua käyttäneet ostivat palveluja moninkertaisesti useammin kuin pelkät netinselaajat, kertoo Sirén Talouselämän haastattelussa.

Sirén vastaa muun muassa TUIn asiakaspalvelukeskuksesta, jossa on töissä 250 henkilöä. TUI on yksi edelläkävijöistä monikanavaisessa asiakaspalvelussa ja digitaalisessa myynnissä. Lekane on toiminut TUIn kumppanina jo vuodesta 2012 tuottaen heille Dialogue-palvelun kautta tapoja palvella asiakkaita tehokkaasti eri kanavissa. Tulevaisuudessa TUI ennakoi mobiilin tuovan jopa puolet myynnistä.

Mikäli TUIn asiakastarina kiinnostaa, sen voit lukea täältä

Lähde: Seija Holtari, Hotelli ratkaisee pelin, Talouselämä 21/2016

tagit:

Jaa tämä julkaisu

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Client cases
Client cases

Kiinnostuitko?

Haluatko kuulla 5 konkreettista tapaa kehittää asiakaskokemusta verkossa? Jätä yhteystietosi, niin keskustellaan lisää.

Ota yhteyttä

LEKANE OY

Lars Sonckin kaari 12

02600 Espoo

CEO Marko Virtanen

Tel. +358 (0)400 428 515

CTO Petri Pellinen

Tel. +358 (0)40 586 2444

Sales Antti Vasala

Tel. +358 (0)44 544 6774

antti.vasala@lekane.com