Chatbotin pahin vihollinen löytyy usein yrityksestä itsestään
03 joulukuu 2019
Johanna Kontkanen|12 toukokuu 2015
TUI Suomen ja pohjoismaiden suurin matkanjärjestäjä. Suomessa yrityksellä on noin kolmenkymmenen prosentin markkinaosuudellaan ja se järjestää vuosittain 280 000 valmismatkaa.
Matkailu on yksi eniten digitalisoituneista aloista. Jopa 95% asiakkaista varaa matkansa verkosta. TUI on keskittynyt voimakkaasti verkkoliiketoiminnan kehittämiseen jo vuodesta 2010. Yrityksellä on enää yksi perinteinen kivijalkakauppa Helsingissä. Nykyään kun lähes kaikki varaavat matkansa verkosta on luonnollista että myös markkinointibudjetti siirtyy digitaaliseen suuntaan.
Digitaalinen markkinointi ja myynti mahdollistaa reaaliaikaisen toiminnan seuraamisen ja ohjaamisen. Tähän TUI tarvitsee vahvoja kumppaneita. TUI on luottanut Lekaneen jo vuodesta 2012. Yhteistyö alkoi Finnmatkojen kautta ja kun Finnmatkat muuttui TUIn brändin osaksi, on Lekane Dialogue -palvelu on integroitu TUI asiakaspalvelukeskukseen ja sen kautta huolehditaan vuoden aikana tuhansista asiakaskontakteista monikanavaisesti pohjoismaissa. Asiakaspalvelukanavina on sekä takaisinsoitto että chat.
Sasu Volkkila TUIn asiakaspalvelukeskuksesta kertoo kokemuksistaan Lekanen Dialogue palvelusta.
Halusimme tavoittaa asiakkaat tehokkaasti ja asiakaslähtöisesti kanavasta riippumatta. Meillä on nyt käytössä sekä takaisinsoitto että chat. Voimme palvella asiakkaita monikanavaisesti oman asiakaspalvelukeskuksen kautta joustavasti, sillä Lekane integroituu täydellisesti muihin taustajärjestelmiimme, prosesseihimme sekä tukee brändiämme.
Asetimme myynnillisiä tavoitteita palvelulle. Saavutimme erinomaisia tuloksia. Lekanen palvelun kautta saavutimme paremman myynnin konversion sekä paremman asiakastyytyväisyyden.
Yli 80% asiakkaista tutustuu tarjoomaamme varatakseen matkan. Tyypillisesti avustamme heitä varauksen tekemisessä tai antamalla lisätietoa kohteesta. Tavoitteena on edesauttaa varaamisen loppuunviemisessä, eritoten jos valmismatkaa on tarvetta räätälöidä jollain tapaa.
Henkilökunta asiakaspalvelukeskuksessa on ollut tyytyväisiä tähän palveluun. Palvelu yhdistää tehokkaammin asiakkaan tarpeen ja asiakaspalvelijan taidon. Näin asiakaspalvelija pääsee hyödyntämään omaa erikoisosaamistaan ja asiakkaamme ovat tyytyväisempiä.
Suosittelisin Lekanen palvelua yrityksille jotka haluavat palvella monikanavaisesti asiakkaitaan tehokkuutta unohtamatta. Vaikka myynti tapahtuisi pääasiallisesti verkon kautta asiakkaat silti kaipaavat perinteistä asiakaspalvelua aika ajoin. Me olemme ratkaisseet tämän Lekanen palvelulla. Näin saamme asiakkaan palveltua henkilökohtaisesti olipa hän sitten verkossa tai myymälässä.
TUI on hyödyntänyt Lekanea vuodesta 2012. Hyvien kokemusten johdosta palvelu on nyt käytössä myös muissa Pohjoismaissa.
Jos olet kiinnostunut kuulemaan miten Lekane voisi auttaa yritystänne palvelemaan monikanavaisesti, ole meihin yhteydessä.
Chatbotin pahin vihollinen löytyy usein yrityksestä itsestään
03 joulukuu 2019
EU-tuomioistuimen päätös tarjoaa mahdollisuuksia chat-asiakaspalvelulle
20 marraskuu 2019
Haluatko kuulla 5 konkreettista tapaa kehittää asiakaskokemusta verkossa? Jätä yhteystietosi, niin keskustellaan lisää.
LEKANE OY
Lars Sonckin kaari 12
02600 Espoo
CEO Marko Virtanen
Tel. +358 (0)400 428 515
CTO Petri Pellinen
Tel. +358 (0)40 586 2444
Sales Antti Vasala
Tel. +358 (0)44 544 6774
antti.vasala@lekane.com