Lumon - lähellä asiakasta myös verkossa

Lumon - lähellä asiakasta myös verkossa

Johanna Kontkanen|22 kesäkuu 2016

Lumon on parvekejulkisivu- ja terassituotteiden myyntiin, valmistukseen ja asennukseen keskittynyt kansainvälinen konserni. Yhtiö toimii maailmanlaajuisilla markkinoilla. Tuotevalikoima on laajentunut parvekelaseista lasiterasseihin, tilanjakajiin ja erilaisiin parvekejulkisivuratkaisuihin. Suomessa Lumonin liikevaihto on jo yli viisikymmentä miljoonaa euroa.

Lumon on vahva myyntiorganisaatio, joten heille oli luontevaa olla vahva myös verkossa. Yksi asiakaslupauksista on olla lähellä asiakasta, joten esimerkiksi asiakkaalle tuotettavat lasit mitataan paikan päällä ja asennetaan Lumonin toimesta. Asiakasta halutaan lähestyä myös verkossa.

Lumon hyödyntää laajasti Lekane Dialoguen mahdollisuuksia, jotta asiakkaita voidaan palvella juuri heille sopivalla tavalla. Takaisinsoitto- ja Chat-palvelut ovat olleet käytössä vuodesta 2014 lähtien. Asiakkaalle pystytään Lekanen palvelulla tarjoamaan nopeaa palvelua hänen valitsemallaan tavalla. Asiakkaan pyytäessä takaisinsoittoa verkon kautta, palataan hänelle tunnin sisällä asiaan. Osalle asiakkaista chat on luontevampi tapa aloittaa keskustelu välittömästi.

Lumon ei halua menettää myyntiä verkossa, siksi Lekane Dialogue avulla tavoitellaan aktiivisempaa ja selkeästi lisämyyntiin keskittyvää asiakaspalvelua. Ostoaikaisessa oleva asiakas voidaan ottaa vastaan nopeasti ja näin asiakaskatoa kesken myyntiprosessin vähenee. Chatin keskusteluiden kautta Lumon kerryttää myös asiakasymmärrystä.

Tunnin asiakaslupaus vaatii organisaatiolta ketteryyttä. Yhteydenottoja hoitaakin sekä Lumonin asiakaspalvelu- että myyntitiimi. Lekanen avulla kontaktien ohjaaminen oikealle henkilölle on sujuvaa. Lekane tunnistaa asiakkaan tarpeen ja aikeen verkossa käyttäytymisen perusteella, ja tätä tietoa voidaan hyödyntää asiakkaan kontaktipyynnön ohjaamisessa eri tiimien välillä. Asiakaspalvelijat ovat kokeneet työkalun käytön hyödylliseksi ja helppokäyttöiseksi, myynnille tulevat kontaktit ovat olleet laadukkaita.

Asiakaslupauksen toteutumista esimerkiksi hoidettujen asiakaskontaktien määrää seurataan yrityksessä Lekanen raportointityökalun avulla. Raportista selviää eri kontaktointitapojen hyödyntäminen asiakkaiden toimesta, verkkosivujen aktivointipisteet sekä aktivointikonversiot. Lisäksi raportti kertoo minkä verran liidejä on saatu ja kuka ne on hoitanut ja miten nopeasti. Näin asiakaslupaus "soitamme tunnin sisällä" on helppo realisoida mitattavaan muotoon.

Jaa tämä julkaisu

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Client cases
Client cases

Kiinnostuitko?

Haluatko kuulla 5 konkreettista tapaa kehittää asiakaskokemusta verkossa? Jätä yhteystietosi, niin keskustellaan lisää.

Ota yhteyttä

LEKANE OY

Lars Sonckin kaari 12

02600 Espoo

CEO Marko Virtanen

Tel. +358 (0)400 428 515

CTO Petri Pellinen

Tel. +358 (0)40 586 2444

Sales Antti Vasala

Tel. +358 (0)44 544 6774

antti.vasala@lekane.com